Glutatyon bağışıklık sistemini güçlendirdiği için, daha sağlıklı kalmak, hastalıkları önlemek, performansı arttırarak daha iyi yaşlanma sağlayan güçlü bir antioksidandır. Glutatyon seviyesini yüksek tutarak birçok hastalıktan korunmak mümkündür, çünkü vücuttaki organ ve dokularda bulunan serbest radikallerin zararlı etkilerinden glutatyon korumakta ve birçok hastalığın önüne geçerek sağlıklı kalmayı mümkün kılmaktadır.

Yaşın ilerlemesiyle bedenimiz yorgun düşmeye başlamaktadır, çünkü toksin yükü ve kanserojen, mikrobik saldırılar vücudun direncini kırmaktadır. Buna bağlı olarak yaşlanmayla birilikte glutatyon üretimi de azalmaktadır, bu sebeple yaş ilerledikçe vücudumuzun glutatyon ihtiyacı atmaktadır.

Glutatyon Nedir?

Glutatyon; sistein, glutamin ve glisinden oluşan tripeptit bir protein kompleksidir. Vücuttaki hücrelere zarar veren serbest radikalleri yok ederek, etkisiz hale getirerek vücudu koruyarak sağlıklı kalmasını sağlayan çok güçlü bir antioksidandır. Glutatyon vücut tarafından doğal olarak üretilmektedir, ancak zamanla yaş ilerledikçe ve yeme içme alışkanlıklarına bağlı olarak azalmaktadır. Bu sebeple yaşlanmayla birlikte azalan glutatyon dışarıdan alınarak daha zinde ve sağlıklı hissetmenizi sağlamaktadır.

Glutatyon’un Faydaları Nelerdir?

• Antioksidan özelliğe sahiptir.
  • Vücutta bulunan iltihabın azalmasını sağlamaktadır
  • Hastalıklarla savaşmak için önemli ölçüde yardımcı olmaktadır
  • Ağır metal hasarlarını temizlemektedir.
  • Stresi azaltarak, zaman içinde meydana gelen erken yaşlanma, kalp damar hastalıkları riskini azaltmaktadır
  • Parkinson hastalığına bağlı oluşan semptomları azaltmaktadır
  • Kanserin önlenmesinde etkili olabilir
  • Tip 2 diyabet ve insülin direncine bağlı oluşan zararlı etkileri azaltabilmektedir.
  • Alkole bağlı olmayan karaciğer yağlanmasında tedaviyi kolaylaştırmaktadır.
  • Solunum hastalığı sebebiyle oluşan semptomları azaltabilir
  • Sedef hastalığının etkilerini azaltabilmektedir.
  • Yağlı karaciğer hastalığında oluşan hücre hasarını azaltmaktadır.
  • Onarıcı etkiye sahip olduğu için daha sağlıklı ve genç görünmeniz mümkündür.
  • Tümör hücrelerinin oluşumunu azaltmakta fayda sağlamaktadır.
  • Erkeklerde kısırlığın tedavisini desteklemektedir
  • Bağışıklığı güçlendirerek desteklemektedir
  • DNA’nın üretilmesi
  • Protein ve hücrelerin yapı taşları
  • Sperm hücreleri
  • Vücutta bulunan serbest radikalleri ayırmak
  • Bazı enzimlerin işlevine katkı sağlamak
  • Beyine biriken civanın önlenmesi
  • Karaciğer yağlanmasını azaltması

Glutatyon Tedavisi Nasıl Uygulanmaktadır?

Öncelikle glutatyon tedavisi hekim onayı ile yapılmalıdır. Mutlaka uzman hekimler tarafından uygulanmalıdır, güvenilmez merkezlerden özellikle kaçınmalı ve kendinizi riske atmamalısınız. Uygulama 10-20 dakika arasında sürmekte olup, vücuda enjekte işlemi ile gerçekleşmektedir. Oral olarak alınması etkisini kaybedeceğinden önerilmemekte ve enjekte işlemi ile uygulanması önerilmektedir.

Glutatyon Tedavisi Kimlere Uygulanmamalıdır?

• Kanser tedavisi gören hastalara glutatyon tedavisi önerilmemektedir. Aktif olarak kemoterapi ya da radyoterapi görüyorlarsa bu dönemde glutatyon tedavisi uygulanamaz. Kanser tedavisi biten hastalarda bedenin daha hızlı toparlanması için glutatyon tedavisi önerilmekte ve oldukça fayda sağlamaktadır.
  • Hamilelerde glutatyon tedavisi uygulanamamaktadır, aynı zamanda emziren anneler içinde önerilmemektedir.
  • Çocuklara glutatyon tedavisi uygulanmamaktadır. Ancak bazı özel durum, hastalık olan çocuklarda doktor önerisi ve onayıyla glutatyon tedavisi uygulanabilmektedir.