PRP, Platelet Rich Plasma-Platelet (trombosit, pıhtı hücresi) yönünden zenginleştirilmiş olan plazma uygulaması denilen tedavi yöntemidir. Son yıllarda geliştirilmiş olan PRP tedavisi, cilt gençleştirme de yeni bir yöntemdir. Bu yöntemde hastalardan 8-20 cc kan alınmakta ve santrifüj edilmektedir. Elde edilen bu serum ile mezoterapi gibi küçük iğnelerle deri altına enjekte uygulanmaktadır. Dokularda oluşan hasarlar, kanda oluşan pıhtı hücrelerinin bu dokuya taşınmasıyla onarılmaktadır. PRP uygulaması ise kan pıhtılarının daha çok sayıda oluşmasını ve hedef dokuya taşınmasını sağlamaktadır. Böylelikle dokuda onarım hızı artmakta ve daha çabuk sonuçlar alınmaktadır.

PRP Uygulamasının Amacı Nedir?

PRP uygulamasında hastanın kendisine ait bir serum elde edilmektedir. Bu serumda pıhtı hücreleri arttırılmakta ve bir milyon olarak ölçümlenmektedir. Tedavinin amacı, elde edilen pıhtı hücrelerinin yaraların iyileşmesi, doku yenilenme sürecinin başlaması, kolajen oluşumunu arttırmak ve kısacası cildin yenilenmesini sağlamaktır.

PRP Hangi Alanlarda Uygulanmaktadır?

Hücresel tedavide uygulanan PRP, sadece kullanım alanlarından birisidir. Yeni bir uygulama değildir, diş (implant) tedavilerinde, estetik tıp alanında, ortopedi ve yara tedavilerinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Yakın zamanda ise kronik ağrıların tedavisinde, romatizmal hastalıklarda tedavi için kullanılması beklenmektedir.

PRP Uygulaması Kök Hücre Tedavisi Midir?

Kök hücre tedavisinin tanımı, yaralanma ya da bir hastalığı tedavi etmek için hasar görmüş bir organa yeni hücrelerin yüklenmesi olarak yapılmaktadır. PRP uygulaması ise, hasarlı dokuların onarımı için, dokuyu uyaran platentlerden yararlanılmaktadır. Bu sebeple kök hücre ve PRP birbirinden farklı yöntemlerdir.

PRP Güvenli Bir Yöntem Midir?

PRP’den elde edilen içerik tamamen kişinin kendisine ait olduğu için bir risk taşımaz ve güvenlidir. Kanın alınması, ayrıştırılması gibi işlemler steril ve kapalı kit yardımıyla yapılmaktadır. Bu sebeple dış etkenlerden dolayı, mikrop bulaşması gibi riskler bulunmamaktadır. Sadece PRP için özel üretilmiş  ve onay almış PRP kitlerle yapıldığı taktirde çok güvenli bir yöntem olduğu söylenebilir.

PRP Uygulaması Nasıl Yapılır?

Uygulama yapılacak olan kişiden 8-20 ml kadar az miktarda kan alınmaktadır. Alınan kan, santrfüj cihazında plateletlere ayrıştırılmaktadır. Ayrışan plateletler bir tüpün içerisinde yoğunlaşarak birikmektedir, böylelikle PRP adı verilen kan ürünü ortaya çıkmaktadır. Elde edilen PRP, dolgu ya da mezoterapi gibi yada Altın iğne gibi mikro iğneleme yöntemleri ile enjekte yöntemiyle deriye uygulanmaktadır. İşlem sonrasında etkiler hemen gözlenmeye başlamaktadır.

PRP Uygulaması Ne Kadar Sürmektedir?

PRP 10 dakika gibi kısa sürede uygulanabilmektedir. Güvenli, konforlu ve acısız bir uygulamadır. Kan alınma işlemi, dolgu ya da mezoterapi ve maske uygulamasına kadar tüm işlemler aynı yerde yapılmaktadır.