Cilt kalitesi zamanla ve çevresel faktörler sebebiyle bozulmaktadır. Cilde canlılık ve esneklik veren kolajen ve elastin lifleri parçalanarak ciltte bozulmalara yol açmaktadır. Daha mat ve kuru görünen cilt elastikiyetini kaybederek sağlıksız görünmeye başlamaktadır. Bu gibi durumlarda cildin sağlığını ve canlılığını kazanması için yapılan etkili uygulamalardan biri de Somon DNA’dır.

Somon DNA Nedir?

Hyaluronik asit ve Somon balığı spermlerinden elde edilen DNA molekülleriyle, ciltte hücrelerin yenilenmesinin sağlanması için yapılan uygulamaya Somon DNA denilmektedir. Son yıllarda oldukça sık uygulanmakta olan Somon DNA hızlı gençleşme ve canlanma sağlamaktadır.

Somon DNA Aşısının Özellikleri Nelerdir?

Cildin sağlığını kaybetmesine sebep olan, güneş etkisi, çevresel faktörler, yaşlılık belirtileri gibi etkilerin ortadan kaldırılmasını sağlayan anti aging özelliği olan bir uygulamadır. Somon DNA’nın önemli etkisi hyalüronik asit içeriği sayesinde cildin kaybettiği nemi geri kazanmasını sağlamasıdır. Somon balıklarından elde dilen serumun cilt altına enjekte edilmesiyle ciltteki protein eksikliği giderilmektedir. Protein eksikliği, alkol ve sigara kullanımı, uv ışınları gibi etkiler sebebiyle olmaktadır. Cilde protein kazandırılmasıyla ciltte gençleşme görülmeye başlamaktadır. Somon DNA cilde parlaklık ve canlılık kazandırmanın yanı sıra, cildin sıkılaşmasını ve elastikiyetini artmasını sağlamaktadır.

Somon DNA Kimlere Uygulanmaz?

Somon DNA uygulamasının alerjik etkileri olmadığı için geniş kullanım alanı bulunmaktadır. Kadın ve erkeklere kolaylıkla uygulama yapılabilmektedir. Somon DNA özellikle hamile ve emzirenlere, diyabet hastalarına, kan pıhtılaşma bozukluğu olan hastalara, kalp hastalarına ve damar tıkanıklığı olanlara uygulanması önerilmemektedir.

Somon DNA Nasıl Uygulanmaktadır?

Somon DNA aşısında, öncelikle uygulama yapılacak olan bölge temizlenmektedir, sonrasında bu bölge lokal anestezi kremlerle uyuşturulmaktadır. Sonrasında hazırlanan serum çok küçük ölçülerde cilt orta tabakasına aşı yöntemiyle iletilmektedir. Uygulama toplamda 10-20 dakika sürmektedir. Uygulama yapılacak bölgedeki soruna göre farklı tedavilerle kombine edilerek uygulanabilmektedir.

Somon DNA Aşısı Kaç Seans Uygulanmaktadır?

Somon DNA aşısı seansları uygulama yapılacak bölgeye ve kişiye göre değişiklik göstermektedir. Genellikle 3-6 seansta etkili sonuçlar alınmakta ve yılda iki kür uygulanması halinde başarılı ve kalıcı sonuçlar elde edilmektedir. Uygulama sonrasında ciltte hafif bir kızarıklık gözlemlenebilmekte ve kısa sürede yok olmaktadır. Günlük yaşam etkilenmeden konforlu bir şekilde Somon DNA aşısıyla cilt gençleştirme sağlayabilirsiniz.