Mezoterapi, 1952 yılından beri uygulanmakta olan, selülit tedavisinden, cilt yaşlanmasına, saç dökülmesinden bölgesel fazlalıklara kadar birçok tedavide kullanılmaktadır. Cilt altına enjekte edilen formül sayesinde birçok tedaviye çözüm sunmaktadır. Medikal estetik dünyasında önemli tedavi yöntemlerinden biri olan mezoterapi, içeriğindeki formüllerin sürekli geliştirilmesi, etkilerini her geçen gün artmasına sebep olmaktadır.

Mezoterapi Nedir?

Kelime anlamı olarak mezoterapi, orta deri tedavisidir. Mezoterapinin temel amacı, tedavi edilmek istenen sorunun, çözümüne yönelik formülün tedavi bölgesine ince iğnelerle enjekte edilmesidir. Uygulama öncesinde cilde anestezik krem sürülmekte ve tedavinin acısız ve ağrısız olarak konforlu geçmesi sağlanmaktadır. Yaklaşık 10-15 dakika uygulanan mezoterapi kısa sürede etkili sonuçlar alınmasını sağlamaktadır. Tüm dünyada uygulanan mezoterapi milyonlarca kişi tarafından tercih edilmektedir.

Mezoterapi Kimlere Uygulanamaz?

Mezoterapi, hamilelik ve emzirme döneminde uygulanmamaktadır. Felçli hastalar, yüksek şeker hastalığı olanlar, kanserli hastalar, kan pıhtılaşma sorunu olanlar ve ilaç tedavi gören kalp hastalarına uygulanmamaktadır.

Mezoterapi Kullanım Alanları Nelerdir?

• Mezoterapinin en çok kullandığı tedavi yönteminin başında selülit tedavisi gelmektedir. Selülit tedavisinde optimum sonuçlar alınması için, Vshape gibi ileri teknoloji lazer cihazlarla desteklenmesi tavsiye edilmektedir.
  • Saç dökülmesi
  • Yüz gençleştirme
  • Bölgesel Yağlanma
  • Skar revizyonu

Mezoterapi ile Selülit Tedavisi

Selülit her yaşta görülebilen bir cilt problemidir. Genellikle hormonal sebeple lenf drenaj sorunu sonrasında ortaya çıkmaktadır. Mezoterapi, cilt altına iletilen maddelerin, selülitli bölgede kan akışını hızlandırması, dolaşımı düzenlemesi, sertleşmiş bağ ve yağ dokusunu çözerek selülit görünümünün hafiflemesini sağlamaktadır. Tedavi 4-10 haftada etkili sonuçlar vermektedir.

Bölgesel Yağlanma

Bel, bacak, kol ve karındaki bölgesel yağlanma için mezoterapi tedavisi uygulanmaktadır. Bu durumda mezoterapi, liposuction’a alternatif tedavi olarak uygulanmaktadır. Uygulama esnasında cilt altına iletilen maddeler yağ dokusunun yakılmasını sağlamaktadır.

Skar Tedavisi

Cilt lezyonundan sonra oluşan doku tamirine skar denilmektedir. Doku, oluşan hasarı giderirken bazen o bölgede reaksiyona bağlı nebbe dokusu oluşabilmektedir. Bu hasarın onarılması için 5-6 seans mezoterapi uygulanabilmektedir.