Plexr, deri yüzeyinde meydana gelen hastalıkların tedavisi için plazma ile uygulama yapılan son teknoloji ile üretilmiş olan bir cihazdır. Plazma ise katı halde olan maddenin, enerjiyle sıvı hale daha sonra gaz haline dönüşüp, gaz halindeyken enerji verilmeye devam etmesiyle ortaya çıkan enerjidir. Plazma enerjisiyle deri üzerindeki hastalıkları tedavi edilmektedir.

Plexr ile tedavi uygulanırken 3 seviye de uygulama yapılmaktadır. Göz kapağı işlemleri, akne, siğil, kırışıklık ve çatlaklar için düşük enerji, büyük ölçekli siğiller ve lezyonlar için orta seviyeli enerji, yüksek enerji ise büyük lezyon ve keloid gibi zorlu tedavilere uygulanmaktadır.

PLEXR Uygulaması Nasıl Yapılır?

Uygulama öncesinde deneyimli hekimler tarafından fiziki muayenenin doğru yapılması önemlidir, fiziki muayene sonrası tanı koyulmakta ve tedavi yöntemi belirlenmektedir. Uygulama öncesi lokal anestezi içerikli kremlerle bölge uyuşturulmaktadır, uygulama yapılacak bölge temizlenerek hazır hale getirilmektedir.

Tedavi için belirlenene alana 1-2 saniye kadar süren tarama işlemi ve sonrasında buz uygulaması yapılmaktadır. Uygulama sonrasında göz kapağında ödem oluşabilmektedir, ancak kullanılacak olan damla ile kısa sürede ödem sorunu ortadan kalmaktadır. Ciltte kabuklanma gözlemlenmekte ancak 1 hafta 10 gün içinde dökülmektedir, bu süreçte güneş ışınlarından korunmaya dikkat etmez gerekmektedir.

PLEXR Uygulamasının Yan Etkileri Nelerdir?

Uygulama sonrasında oluşabilecek önemli yan etkilerden biri leke oluşmasıdır. Lekelerin oluşmaması ya da farklı yan etkilerin ortaya çıkmaması için güneşten korunmak büyük önem taşımaktadır. Bunun dışında göz kapağı uygulamalarında enfeksiyon oluşabilmektedir, bunu önlemek için göz dikkatli temizlenmeli ve tahriş etmeden hassas sabunlarla yıkanmalıdır.

PLEXR’in hamileler, kronik cilt hastalığı ve bağışıklık sistemi zayıf olanlarda uygulanması önerilmemektedir.

PLEXR Ne Kadar Kalıcılık Sağlar?

Plexr’in hangi tedavi için uygulandığı kalıcılık süresini değiştirmektedir. Göz kapağı için uygulandığında 5 ile 10 yıl süre kalıcılığını korurken, leke tedavilerinde kişinin cildine dikkat etmesiyle orantılıdır. Uygulama yapıldıktan sonra 2. Bir seansın cilde zararı bulunmamaktadır ve tekrarlanabilir. Kırışıklık tedavileri içi ortalama 1-2 sene kalıcılığını korumaktadır.