Vücuttaki ısıyı, belli bir derecede tutmak için meydana gelen fizyolojik mekanizmaya terleme denilmektedir. Terleme tamamen doğal bir reaksiyondur, ancak bazı durumlarda aşırı dozda terleme gözlenmekte ve bir sorun haline gelmektedir. Bu sebeple aşırı terlemenin yaşamı olumsuz etkilemesi önlenebilmektedir. Aşırı terlemesi olan kişiler sosyal ve psikolojik açıdan kendilerini mutsuz hissedebilmekte ve toplumdan kendini soyutlayabilmektedirler. Özellikle yaz aylarında artışa sebep olan aşırı terleme, el, koltuk altı, ayak gibi bölgelerde sıklıkla gözlenmektedir.

Aşırı terleme sorunu her 100 kişiden birinde görülmekte olup, 4 mevsim boyunca sürmektedir. Terleme kişiden kişiye göre değişiklik göstermekte ve boyutları değişmektedir. Aşırı terleme bölgesel ya da genel olabilmekte ve her iki durumda da kişinin yaşamını olumsuz etkilemektedir. Ter cilt yüzeyinde uzun süre kaldığında ciltteki bakterilerle buluşarak kötü kokulara sebep olmaktadır, bu durumda sosyal ve özel yaşamı olumsuz etkilemektedir.

Terleme Tedavisi Nasıl Yapılmaktadır?

Tedavi öncesinde terlemenin temelinin neye dayandığını tespit edilmesi oldukça önemlidir. Genetik sebepler, hormon düzensizliği, kullanılan ilaçların yan etkisi gibi birçok sebep aşırı terlemeye yol açabilmektedir. Bu sebeple terlemenin sebebi doğru teşhis edilmeli ve tedavi bu doğrultuda uygulanmalıdır. Terleme sebepleri araştırıldıktan sonra etkili yöntem olan botoks ile terleme tedavisi uygulanmaktadır.

Botoks İle Terleme Tedavisi

Uzun zamandır aşırı terleme tedavilerinde botoks uygulaması tercih edilmektedir. Bu uygulamanın tercih edilmesi ise etkili yöntem olması ve iyi sonuçların alınmasından kaynaklanmaktadır. Yüzdeki mimi k kaslarının geçici olarak dondurulmasını sağlayan botoks, ter bezlerinde de aynı etkiyi yaratmaktadır. Ter bezlerini bloke ederek çalışmasını engellemektedir. Bu anlamda aşırı terleme tedavisinde botoks uygulaması etkili olarak kullanılmaktadır.

Botoks, özellikle koltuk altı terlemelerinde tercih edilmektedir. Tedavi sonrasında 6 ay boyunca bölgede terlemeye sebep olan uyarılar durdurulmakta ve sinirler dondurulmaktadır. Böylelikle bu sürede terleme sorunu ortaya çıkmamaktadır.