Yaş ilerledikçe, yılların verdiği etki ve çevresel faktörler cildimizde değişikliklere sebep olmaktadır. Bu değişiklikler yaşın ilerlediğini gösteren ince çizgiler olarak ortaya çıkar ve sonrasında zamanla derin çizgiler ve kırışıklıklara dönüşür. Cildin olağan değişikliğini engellemek ne yazık ki mümkün değildir, süreyi uzatmak cildin ihtiyacı olan bakımı düzenli olarak sağlamakla orantılı olsa da, yaşlanma belirtileri ve kırışıklık kaçınılmazdır. Medikal ve teknolojik çözümler artık yaşınız kaç olursa olsun daha genç ve sağlıklı bir cilde sahip olmanızı mümkün kılmaktadır. Yüz gençleştirme yöntemleri sayesinde yaşlılık belirtilerini ortadan kaldırarak canlı ve genç bir cilde sahip olabilirsiniz.

Yüz gençleştirme, medikal (enjeksiyon) yöntemleri ve teknolojik yöntemlerle sağlanmaktadır. Dolgu,Botoks, Kök Hücre, Somon DNA, Kolajen Enjeksiyonu ve Prp gibi enjeksiyon yöntemleri yüz gençleştirme için tercih edilen yöntemlerdir. Bunun yanı sıra Ulthera, Scarlet S , Thermage, Babyface, Vshape ve Thermismooth gibi cihazlarla da yüz gençleştirme teknolojisinden yararlanabilirsiniz.

Botoks ile Yüz Gençleştirme

Botoks, vitamin ve maddelerle formüle edilmiş sıvının cilde enjekte edilmesiyle kırışıklıkların tedavi edilmesi yöntemidir. Birçok tedavide uygulanan botoks estetik alanında yüz gençleştirme tedavilerinde uygulanmaktadır. Botoks, uygulama yapılacak bölgenin anestezi kremle yaklaşık 20 dakika süreyle uyuşturulmasından sonra ince uçlu iğnelerle cilt altına enjekte ile uygulanmaktadır. Enjeksiyon yaklaşık 10-15 dakika sürmekte ve yan etkiye sebebiyet vermemektedir. Medikal yüz gençleştirme yöntemlerinin başında gelen botoks her geçen gün farklı tedavilere çözüm sunmaktadır.

Yüz Gençleştirmede Kök Hücre Mucizesi

Fibrocell tedavi olarak da bilinen kök hücre tedavisi, hastanın kendi dokusundan alınan hücrelerle tedavi sağlamaktadır. Biyopsi iğneleriyle hastaların kulak arkasından alınan dokuların, laboratuvar ortamında fibroblastlara ayrıştırılmasıyla elde edilmektedir. Bu sayede kolajen ve elastin hücreleri çoğaltılarak cilt gençleştirme sağlanmaktadır. Uygulama lokal anestezi kremlerle cildin hazırlanmasıyla 10-15 dakikada tamamlanmaktadır. 6 hafta arayla toplamda 2-3 seans önerilmekte ve bu süreler kişiden kişiye değişiklik göstermektedir.

Somon DNA ile Yüz Gençleştirme

Pi sysem olarak bilinen tedavi protokolünde ;Hyalüronik asit ve Somon balığı spermlerinden elde edilen formülün cilde enjekte edilmesiyle uygulanan bir yöntemdir. Hyalüronik asit herkesin vücudunda bulunmaktadır, ancak zamanla azalmakta ve işlevini yitirmektedir. Bu sebeple medikal estetik yöntemleriyle cilde canlılık ve gençlik sağlayan bu hücrelerin ve maddelerin artması için destek verilmektedir. Somon DNA ile yapılan enjeksiyonda ciltte kolajen artmakta ve cilt kaybettiği canlılığı geri kazanarak sıkılaşmaktadır.

PRP ile Yüz Gençleştirme

Platelet Rich Plasma denilen PRP, cilt gençleştirmede yeni bir yöntem olarak medikal estetik alanında yerini almıştır. Platelet (trombosit, pıhtı hücresi) yönünden zenginleştirilmiş olan plazma uygulaması adı verilen tedavi yöntemidir. Uygulamada hastaların kendilerinden alınan kan ile işlem yapılmaktadır. Hastalardan alınan kan ile elde edilen serum küçük iğnelerle cilt altına enjekte edilmektedir. Böylelikle dokularda hasarlar onarılmakta, onarım hıcı artan cilt gençleşmektedir.

Icon Lazer ile Yüz Gençleştirme

Icon lazer ile cilt yüzeyi hasar görmeden cilt altına enerji iletilmekte ve kontrollü olarak mikro-hasar yaratılmaktadır. Bu sayede vücut kendini yenilemek için yapılanma sürecini başlatmakta ve iyileştirme sistemi devreye girmektedir. Cilt içten dışa doğru yenilenerek tazelik kazanmakta ince çizgiler, kırışıklıklar gibi birçok etki ortadan kalkmaktadır. Yüz gençleştirme yöntemlerinden en çok tercih edilen teknolojik yöntemlerin başında gelmektedir.  Cilt durumuna göre 3 hafta arayla 3-4 seans uygulamayla etkili sonuçlar elde edilmektedir.

BabyFace ile Yüz Gençleştirme

Babyface Beauty, thulium lazer ile yapılan bir cilt yenileme sitemidir. Uygulama iki aşamada yapılmaktadır, öncelikle ciltte lazer ışığı ile mikro kanallar açılmaktadır, cildin ihtiyacı olan ve belirlenen vitamin ve maddelerden oluşan lasemd ampulleri cilde yedirilmektedir. Böylelikle cildin ihtiyacı olan bakım cilt altına iletilerek ciltte yenilenme sağlanmaktadır. Yüz gençleştirmede etkili sonuçlar alınan ve oldukça tercih edilen bu yöntem tek seansta bile oldukça farklı etkiler ortaya çıkarmaktadır. Genel olarak 1-2 hafta arayla 3-4 seans uygulanmaktadır.

VShape ile Yüz Gençleştirme

Vshape, radro frekans dalgaları ve ultrason enerjisini birleştiren bir teknolojidir. Uygulama ultrason desteği sayesinde istenilen hedef bölgeye ulaşılmasını  ve etkili sonuçlar alınması sağlamaktadır. Hasarlı dokuları görerek, radyofrekans dalgaları iletilmekte ve böylelikle cildin onarıma ihtiyacı olan bölgelerine kolaylıkla kontrollü olarak ulaşılabilmektedir. 40-60 dakika süren uygulama sonrasında, cilt onarılarak canlılık kazanmaktadır. Yüz gençleştirme yöntemleri arasında etkili ve konforlu bir tedavi yöntemidir.